28 February 2011

Jujur dan harganya

Jujur ada harganya.,cara bayarnya amat mudah (jujur...haaa)..,tapi kesan kebaikan amat panjang.,

"jujur lah walaupun kejujuran itu pahit"

Dengan kejujuran tiada lagi curiousity (perasaan ingin tahu yang mendalam).,if jawapan yang mengecewakan pasti hampa.,atau hampas kunyit..
siapa yang mahu hidup dalam penipuan.,tiada siapa yang mahukan kejujuran dipijak begitu saja. Dalam kehidupan yang semakin hancur, tanpa kejujuran pasti ia lebih punah.

"action speaks louder than words"
itulah cara yang paling mudah untuk express the honesty..

Baru sebentar tadi,ada budak yang nak ajar aku apa itu open minded dan think positive.,kejujurannya aku adalah sangat jujur,kamu masih lah mentah oi .,dan jujur tindakan kau mungkin menghancurkan masa depan dan impian yang aku bina.,tapi aku jujur dengan diri aku,untuk kau merasai kematangan,sebelum aku mematang kan kau..Dan aku jujur dengan perasaan aku yang tidak senang dengan kata2 kau yang bagi aku telah lalui semuanya,mungkin dengan cara aku.,dan paling menarik aku jujur untuk mendapat kebahagian dalam dunia yang penuh pancaroba ini..
Kalau aku terperangkap dengan kata2 manis.,aku lebih rela mendiamkan diri,dari diri diperbodoh2kan oleh orang yang aku percaya,percaya dan percaya.
dan  dia  yang sepatutnya  memberikan seluruh kejujurannya kepada aku.supaya aku terus tersenyum.....

No comments:

Post a Comment