28 March 2011

Tuhan pun keliru

Apalah erti bangsa,kalau kita semua bertelagah, semua ini diwujudkan untuk 'unite' (yang pasti ada tak sebulu,apalah sangat,sedangkan lidah lagi tergigit,inikan pula goreng pisang yang panas)..ada lagi yang berfikiran sendut dengan mengasing-asingkan kita dengan label ini.ketamadunan tidak pernah memaksa manusia yang inginkan perubahan hidup saling mengerti,bersatu antara satu sama lain, tanpa perpaduan sejagat tidaklah wujudnya apa itu tamadun.

Aku agak terkilan dengan peragai2 ini,yang bagi aku  menjengkelkan lagi pandangan mata yang kadang2 terlidung dek panahan omong sempit yang membingitkan gegendang telinga.Apalah ertinya kalau setitik nila,rosak susu sebelanga.,perihal ini mungkin boleh dirujuk kepada hal antara dalam sesama rakan selabel untuk tidak menyakiti satu sama lain.,tapi apabila aplikasi menjadi sebati,sematkanlah diantara bangsa2 yang lain ditempat berpijak yang sama.

manusia hanya ada 2 jenis saja,aku mula tahu perkara ini sewaktu selepas aku faham sesuatu yang diajar oleh orang tua mahupun guru2 yang kita sayang,sejak itulah otak ini telah diprogramkan dan dihantar kepada data2 untuk tujuan dikasifikasikan kedalam memori bergerak ini.,yang sememangnya manusia ini hanya ada 2 jenis sahaja, ulangan manusia ini cuma ada 2 jenis sahaja iaitu yang baik melakukan perkara baik dan yang jahat melakukan perkara2 terkutuk yang hanya mementingkan diri,dan nafsu tanpa memperdulikan orang lain.(ramai orang macam ini..alahaii)

tidak kiralah siapa sekalipun manusia2 itu,tolonglah faham,kita semua sama sahaja.,sungguh jijik perkara ini sampai aku sendiri aku tak faham mentaliti sekeliling,.baru2 ini aku berborak kepada manusia2 yang mungkin baru2 kenal islam (mungkin).,tapi itu pun setelah ajaran2 dari video 'The arrival' atau tentang dajjal,dan kaum percuma(manson) / freemanson..,setelah tengok video2 inilah mereka mula sedar tentang konspirasi2,dan mungkin baru bersyukur dilahirkan islam (mungkin)..,tapi seperkara yang tetap tak dapat nak buka lagi mata diorang si penganut wakeup project (the arrival dan seangkatan dengannya ini)..,mereka masih lagi menuding kepada semua golongan2 yahudi ini.,percaya lah aku tak kepada mana2 pun,aku hanya jujur.

seperti kata2 beliau (wahhh..,dah ada orang kita sendiri backup golongan terkutuk tu).., aku hanya ketawa sinis lagi sedih dalam hati..,bukan semua jahat,yang kejam si zionis tu,yang lain tergolong sama atas nama bangsa (semua nak blame kah,dashyat sungguh kedudukan kamu wahai hamba umat biasa),mungkin diaorang tak tahu bangsa kesemua Nabi2  adalah Yahudi,selaian Muhammad sahaja bangsa arab,.,dan yang pasti diorang tak mintak lahir dalam golongan macam tu.kita semua sama.

p/s: dedikasi buat mereka yang belum atau tengah sedar atau buat2 sedar

No comments:

Post a Comment