06 January 2011

Segenap 2011

Pejam celik dah tahun baru,aku masih disini.,perlu la untuk aku terangkan disini semua manusia aku tengok (dari sudut observation mahupun passing by atau secara tidak langsung) cuba untuk menerobos sempadan diri,termasuk aku,(mereka ini tidak tergolong dari golongan materialistik)satu perkara yang harus untuk memecahkan kepompong hidup yang semakin selesa dengan sistem yang lama,jawapannya hanya 1,-dengan jadi manusia yang berguna-moralitily,ia membuahkan buah yang amat sedap selaras apa yang kita semua mahu kan; "bahagia" dunia dan akhirat.

Tenang,indah,subur,nyaman,gurau senda,girang tawa,menangis dalam hati,sedu sedan, sentap,hidup lebih kepada 'enjoy your ride' dengan adanya angan2 kosong yang telus yang belum direalisasikan atau mungkin 'half done',dan impian yang belum termakbul,,banyak orang yang telah aku berjumpa,terjumpa,menjumpai penuh dengan keluhan rasa tidak puas hati dengan keadaan semasa yang menolak untuk hidup dalam ketidakberkesanan terhadap apa yang diinginkan atau tidak produktif dan efisen.Tapi apa2 pun yang terjadi biarlah aku dengan cara aku sendiri, kerana aku adalah segenap 'aku' di segenap tahun 2011 ini..

No comments:

Post a Comment